Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 18 iulie 2012

Lumea de mâine

Având în vedere că toate filmele şi serialele SF din copilăria mea (chiar şi cele din adolescenţa mea) sunt deja depăşite moral şi ştiinţific, nu mă pot opri să nu constat că (din fericire) din ce în ce mai mulţi oameni de ştiinţă şi/sau tehnologie îşi exprimă opiniile şi, uneori, angoasele în formă literară. Unul dintre ei este Peter Watts, al cărui site www.rifters.com l-am mai pomenit. Peter Watts este un biolog marin a cărui gândire dovedeşte profunzimi aparte, ale cărui cărţi mi-au umplut destule ore plăcute şi care nu se sfieşte să-şi expună opiniile despre probleme foarte actuale. Citiţi aici  (http://www.rifters.com/crawl/?p=3253) ceva cutremurător... Deja ficţiunea a fost depăşită de realitate, pe partea rea a lucrurilor.
Oricum, mi se pare prea puţin probabil ca specia noastră să dispară foarte curând, dar scenarii de genul celor din "Mad Max", "Waterworld" ş.a. par din ce în ce mai plauzibile şi mai apropiate când ne uităm la societăţile moderne suprapopulate cu brute semidocte cu acces la arme şi tehnologie.
Clar, Homo Sapiens Sapiens nu este interesat de supravieţuirea propriei specii... Poate nici nu merită.

2 comentarii:

  1. doare articolul ăla... doare de mori. Poate că norocul lui homo sapiens este tocmai că sunt puţini care să citească...sau să priceapă. Este exact ce-mi spunea copila mea deunăzi: "mami, oamenii nu comentează chestii care dor!"

    RăspundețiȘtergere
  2. se pare că din ce în ce mai mulţi preferă să ignore adevărurile deranjante... ai naibii struţi!

    RăspundețiȘtergere